Królestwa

        Oto dość mało szczegółowa mapa wszystkich królestw. Tylko proszę nie komentować moich zdolności artystycznych - narysowałam to tylko po to by w miarę zobrazować wam geografię części świata w jakiej się dzieje cała fabuła. Niżej pokrótce opisane są poszczególne królestwa, ich stan ogólny i stolice.

Dernier
        Królestwo Dernier, nazywane także Ostatnim Lądem, jest w większości zalesione. Płynie przez nie jedna, główna rzeka. Pozostałych jest wiele, ale są na tyle nieistotne, że nie opisywane są na mapie, gdyż przeważnie są to zwykłe brody, nietrudne do przekroczenia. Królestwo jest jeszcze młode i wszystkie pozostałe kraje traktują je jako potencjalnego wroga.
Stolica: Liberte
Władca: Blanc Le d'Art

Regnetum
        Najbogatsze i najpotężniejsze z królestw. Regnetczycy są z reguły "flegmatyczni" i nietolerancyjni. W regnetum posiadanie jakichkolwiek dziwnych cech od razu zalicza cię do wrogów publicznych. Lord Regnetum stale szuka sposobu na podbicie Dernier i zajęcie go jako swojego lenna. Całe szczęście wójtowie miast portowych wbrew woli władcy wysyłają co jakiś czas zapasy na wyspę.
Stolica: Primaire
Władca: Francouis Ravageur

Teagleigh
        Jedno z tych mniej wrogich królestw. Teagleiczycy są wyjątkowo tolerancyjni. Jednak aż niezdrowo ściśle przestrzegają swoich praw. W ich kraju najmniejsze przewinienia mogą się skończyć tragicznie. Uważaj! Jeśli uciekłeś przed karą twoje imię na zawsze pozostanie w aktach tutejszych stróżów prawa. Nawet po kilku latach nieobecności możesz przez swoje nazwisko zostać zatrzymany i osądzony ponownie.
Stolica: Freihm
Władca: Frank Winnick

Vastaan
        Zimny i niegościnny kraj. Tubylcy to w większości doświadczeni morscy korsarze. Statki vastaańskie napadają na pobliskie królestwa bez względów na wszelkie traktaty pokojowe. Vastaańczycy są przekupni i przesądni. Większość to po prostu płatni najemnicy. Czasem bywają przydatni, np. jeśli brakuje ci członków do wyprawy morskiej. Na dodatek vastaańczyk wpadający w szał berserkera jest niepowstrzymany niczym jednoosobowa armia.
Stolica: Hallad
Władca: Korak Seaborn

Ghaard
        Królestwo nie cieszące się zbyt piękną sławą. Panują w nim tylko dwie pory roku: deszczowa i sucha. Krajobraz pustynny co jakiś czas jest urozmaicany przez malownicze kaniony i oazy, w których wędrowni nomadowie rozkładają swoje obozowiska. Władca to przeważnie człowiek rozrzutny i obojętny na państwo poza murami zamku. Prawo w Ghaardzie praktycznie nie istnieje. Każde plemię wędrownych nomadów ustala własne reguły.
Stolica: Dayanak
Władca: Tamir Ibn'Galahad

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz